Tuesday, November 2, 2010

The Best Bday Present!!!

talk session...
jaejoong y pemalu...
fans kat luar stadium ... giler berebut...
kat luar stadium...
rock zone area...
jaejoong y so suave!!!
cassies y mmg giler ramai...

Anugerah ini diberikan khas pd unnie aku, Alida kerana memberikan moment paling aku nantikan selama 4 tahun sbg fan. Akhirnya, aku sbg cassies y setia, selama 4 tahun meminati dorg, terlaksana juga impian...

Tanggal 17 Oktober 2010, Ahad, Stadium Negara, JYJ Showcase Tour 2010 Live in Malaysia, 2.00-4.00p.m...

Alkisahnya, masa nk pergi tuh, mmg tak tau jalan, masa tuh br blk vacation dr Melaka, pusing Melaka, naik river cruise, g muzium, zoo, menara taming sari, naik beca, boleh katakan merayau sepuas hati kat melaka lah. Ahad pagi bertolak dr Melaka trus g Stadium. Cari punya cari stadium tuh, siap pakai gps lagi, akhirnya jumpak gak, dkt 1jam gak melilau area kl tuh... fuh...naseb bek.. trimas pd gps y sgt membantu...

Sampai jer kat situ, PERGH!!!!! MMG RAMAI GILER CASSIES!!! br kul 11.30 pg kot...... barisan nk masuk stad. punyalah panjang... adoilah... masa smpi tuh, wowoowoow.. aku ngan unnie,

"woit lily, giler ramai, mana nk parking nih.... ">> " unnie, redah jer... ha... situ2..."

Ada jugak org amik kesempatan tolong jaga parking, hek elleh, nih jalan kerajaan pun nk minta duit parking, dah lah parking atas divider sblh jalan... argh...gasaklah...asalkan ada parking... masa jalan melintasi barisan tuh, unnie aku siap tanya;

Unnie: "dorg berbaris pjg nih wat per?"

aku: " apa punya sengallah ko unnie, kan dorg berbaris nk masuk stad. kita pun kena berbaris gak"

Unnie: "pehal plak kena berbaris??? gi jelah kat dpn tuh"

aku: "Tak per, ko tak cayer kan, aku g tanya jap"

"Miss, u all berbaris nk masuk stad. kan?"

Miss: "Yeah, u guys need to queue too"

aku: "Thanks, hmm... where do u buy those kipas n souvenirs?"

Miss: " up the this road"

aku: "Thanks..."

"See Unnie, kena berbaris lah, kalu tak berbaris ko ingat blh dpt dok dpn stage ker?"

Unnie: "yelah2, dh pun 1st time dtg concert, mana aku tau!!"

Marah plak unnie kat aku, tegur skit pun tak leh, tp aku kena kontrol, tak leh nk bg sponsor aku nih nek angin...hahhahaha... pastu panjat bukit stad. tuh nk g memborong brg dorg...

Masa aku g tuh pun, byk souvenirs dorg dah sold out, huhuhu.. tshirt paling laris... tak sempat aku nk brebut... aku borong lightstick, kipas, keychain, n straps...

Pastu samb g berbaris... tp masa tgh berbaris tuh... bahang sun mmg tak tahan... giler terbakar kulit den... stlh jan ken po ngan unnie, aku y kalah kenalah g amik payung kat keta... adoh... turun plak bukit stad tuh g ke keta... satu hal lah plak... Masa nk turun tuh, lg 10m dr keta aku, aku dgr siren dr blkg aku, siren polis... aku pun.... kyaaa... kyaaa.... jyj dh smpi.... omooooooo.... dorg lintas aku... aku tak melepaskan pluang buat julung kalinya nih dgn trus mereflekskan bdan aku dgn bentuk heart kat kpala.... aku mmg giler... tp huhu... tinted white alphard... tak nmpk dorg... aku nih kira tak der lah fanatik sgt smpi nk kejar keta dorg, aku wait keta dorg smpi, n bg sign heart.. tu je... drpd fans y giler kejar keta tuh smpi ke pintu masuk blkg stad. siap almost rempuh aku lg... giler .. giler... pastu dah dorg masuk stad. br aku g ke tmpt berbaris tat sat... aku pun btau apa aku buat td, unnie kata aku sewel... biarlah... aku suka... wekkk!!!

Payung y aku angkut tadi tuh, mmg kena ngan tema... red ocean... bj kitorg jer tak... sampai sana tgk suma cassies pakat pakai bj red, kitorg pun... mcm alien dlm red ocean tuh... ah.. pedulikan... masa tuh kul 12.30 tghari... PANAS GILER!!! nasib ada kipas... tp mmg panaslah... pastu kul 12.45 camtuh, organizer buka gate pertama stadium... br boleh masuk stadium... td tak masuk stad. lagi tau... barisan pjg tuh suma kat luar stad. mmg sesak jalan kat luar tuh.... nk masuk stad. pun mcm nk mati.. giler berebut... tolak menolak... puh... aku tiket rock zone bukan ker patut dpt layanan y baik skit dr zone y besa tp dorg skx kan zone besa ngan rock zone... mmg giler lah nk berebut... aku pun apa lagi menggunakan fizikal aku nih dgn sepenuhnya... akhirnya sampai gak ke waiting area rock zone... walaupun agak blkg tp tak kisah... aku boleh cilok skit2...

Dalam tgh berbaris pjg tuh... tetiba kami dgr muzik dipasang... WOOOHOOOO... JYJ tgh rehearsal... cassies pun apa lagi... ikot nyanyi skxlah... siap ada fan chant lagi... aku pun ikot jugak actually... Kesian kat JYJ, 3 hari berturut2 buat showcase... mmg penat giler lah aku rasa... kelmarin kat Bangkok, semalam kat Spore, showcase waktu malam n abis kul 11 lebih, pastu blk pengsan kat bilik pastu pg trus kena fly ke Mas, smpi kat Mas trus dtg stad.... fuh... kalu aku, mmg boleh pengsan gaklah... n smpi ke stad. Trus rehearsal... penat.. penat...

Cuaca masa tuh mmg tak terjangkau panas, ramai y pengsan, n penat berdiri, organizer boleh tgk jer... bukan nk wat paper... fans siap menjerit2 suh buka gate masuk dlm stad... dorg buat donno jer... tp mmglah tak leh masuk lg.. jyj tgh rehearsal. Nk makeup lg. Pakai bj lagi. Mmg makan masa lah... tp still dorg patut jelaskan kat fans.... sapa y tak panas hati, kena beratur kat bwh panas, terbakar (naseb aku da paying), kena berdiri pulak tu, berdiri almost 3 hours, pastu tolak2 berebut nk ke depan, sempit, semput, mcm2 lah.... still organizer tak consider kat fans.. patut dorg pasang lah khemah, dh tau wat konsert waktu tghari... tak terpikirkah??? Adoyai...

Patut masuk stad. Kul 2 tp disbbkan jyj br buat rehearsal, kami hanya dpt masuk kul 3pm!!! Giler lama, dr kul 11.30 -3pm.... penat berdiri jer... dh longlai tak cukup nafas dah... tp nk masuk tuh pun lg chaos dr td... tetiba, cuaca bertukar mendung... n WOOOOOOSSSSSHHHHHH... trus hujan... chaos giler... dr panas terik y mencapai 100 darjah C tetiba jer hujan ... bukan rintik2 tp giler lebat.... fans y tak bwk payung pulang ramai... sgt ramai... n berlakulah insiden tolak menolak nk masuk stad... sapa nk masuk stad. Ngan basah2 kan ... tak bestlah... kuasa fans jgn disangsikan... aku ngan unnie aku y terperangkap kat tgh2 terpaksa kuar dr asakan fans y tak berpyg nk masuk ke dlm lorong pagar y dibina oleh anggota rela y memuatkan hanya 2 fan jer dlm barisan... kami mmg really kuar dr group berbaris tuh.. walaupun masa tuh rasa rugi jer berbaris dr td tp kuar dr barisan tp mmg chaos giler masa tuh... payung y aku bwk td mmg sgt best... kalu org len bwk payung y handy tuh, y boleh lipat masuk beg, portable tuh, boleh muat 2 org jer... aku punya payung lg best... boleh muat 6 org ok!!!! So tak jd masalah lgsg utk aku n unnie berada di bwh ujan, kami sengih jer dr tepi tgk fans y berebut tuh...tp ujan makin lama makin lebat...sgt lebat...SGT!!! fans dh completely lencun... tp dek kerana makeup dh cair...dorg pun masuk ke tepi stad... tak nk berbaris dah... pastu maki2 organizer y tak cukup cekap handling problem... masa tulah aku n unnie cilok utk masuk stad... lorong berpagar y dibina td tuh suma dh runtuh... kalu korg tgk... mcm berlakunya demonstrasi... ish3... aku ngan unnie lepas slumber jer... masa tuh, aku mmg sgt appreciate pyung tuh... owh payung, ko sgt berguna masa tuh... syg ko payung... muah...

Masuk jer stad. Mmg boleh nmpk red ocean luas terbentang, ngan banner, lightstick, merelip relap, cassies mmg gempaklah... rock zone bhgn dpn suma dh penuh... aku ngan unnie kat barisan blkg rock zone je... y ruginyer, kalu tak berebut nk masuk tadi pun tak per... dok kat blkg rock zone tuh lg nmpk dr berdiri dkt ngan stage, ramai sgt org, ada bannerlah, tgn lah... tak nmpk clear... so kami pun dok blkg jerlah... luas gak blkg tuh... boleh melilau kiri kanan lagi... masa jyj nk masuk pentas, boleh nmpk dorg kat tepi backstage, aku apa lagi, berlarilah nk g tgk... hahahahha...aku nmpk jj... fuh... hensem giler... tak tahan... boleh darah tinggi aku.... then dorg menghilang kat bwh pentas... aku pun melilau lah kat area rock zone... cari port baek punya...

Muzik berdentum, skrin playing dorg punya intro... fuh ... hensem gambar intro... aku trus jerit bila nmpk jyj kuar dr lift bwh pentas.... wah... cool nyer.... untuk 1st half dorg nyanyi ‘Empty’, ‘Be The One’, ‘Be My Girl’ dan ‘Ayyy Girl’... Sepanjang 1st half tuh, aku tak henti2 menjerit... melalak skali ngan dorg ( dorg nyanyi aku melalak), aku mmg totally dah hafal lagu dorg dah... lagu paling aku suka is Empty... tarian pun cool gak... sukanya.... tercapai gak impian aku nk tgk dorg perform live... Mata aku, toksah ckplah, mmg focus kat jaejoong jer, sesekali jer g kat yoochun n junsu, tp 96% tumpuan mmg kat jaejoong.... so suave... hensem giler... dah lah dier pakai outfit tanpa lengan, fuh... mmg nmpk giler dia punya muscle... fuiyoo... mmg mantaplah... dahlah putih melepak, pakai outfit hitam, mmg nmpk shining mininglah dier... jaejoong!!! Saranghae!!! Dance dorg mmg seksi giler... aku kat ada darah tinggi, mmg dah nosebleed dah...

For the 2nd half, ada talk sikit, mc is serena c, vj hitz tv, mc suh jerit sengsorg nama jyj, apalagi... fans pon jerit2lah suh dorg kuar cpt...hahaha...sian dorg br nk menelan air... pastu dorg kuar ngan outfit lain dari tadi... hensemnyer... aku tak brp ingatlah apa y mc tuh dok berbual tp boleh ingat sikit2... mc Tanya dorg punya xtvt, micky ckp dia ada drama, fans jerit, micky (ckp omputih, so cool) ckp fans tau dia berlakon drama, junsu ngan musical nyer, jaejoong ngan drama jepun y br tayang...

mc Tanya org Malaysia cantik tak? Junsu: (dia puzzle sikit, nk ckp apa???) Yess (ohh, nk ckp omputih rupanyer, cutenyer >.<...) Jaejoong: Hmmmm..... Mc: u don’t know what to say?? Jaejoong: (ngan muka cutenyer... fuh drooling!!!) I know... i Know... so beautiful Malaysia... ( kah...kah... kah... jaejoong pun nk ckp omputih gak, tak mau kalah...) pastu Jaejoong sambung: tapi the weather is soooo hot... Mc: if the weather is hot, then the girls is hotter...( fans menjerit2 sambil translator terangkan kat dorg barulah dorg sengih2)... Mc ckp Malaysian suka ckp lah kat belakang ayat bi...so dia ajarlah dorg sebut ‘ i love u lah malaysia’... hahahaha... jaejoong sebut gak ‘i love u lah malaysia’ pastu fans jerit2... pastu dia pun menyatakan kekaguman dier ngan sebut... woah.... aku rasa everytime jaejoong ckp jer... fans mmg akan jerit2... fans dier mmg belambak kat sini... jeles aku... ish... tak per..kongsi2... mc tanya, bila lagi konsert dorg akan dibuat di Malaysia, yoochun tertengok2 kat jaejoong pastu jaejoong sebut maybe summer, yoochun pun sebut, maybe summer gak... mc pun gelak kat dorg, ckp y dorg lupa Malaysia mana ada musim... pastu dorg gelak... mc ckp maybe jun or july next year!!!! Yeay!!! Tahun depan aku akan pergi lagi konsert dorg.... janji... sesi talk pun habis bila mc suh dorg ckp any last words... yoochun pun ckp (in eng.) mmg syok dtg sini, gembira dpt kembali perform kat sini after 4 years, dan harap fans trus sokong dorg, n ALWAYS KEEP THE FAITH!!! ( yoochun ah, i will always keep the faith!!) jaejoong pun ckp ‘ the next song is Chajatta’ ( OST drama Yoochun – Sungkyunkwan Scandal)... lagu terakhir dorg perform is ‘Empty Remix’... yoochun; everybody stands up!!!! Apa lagi, fans pon bgnlah.... giler hyper masa tuh... terkinja2... terlompat... terjerit2.... dorg tamatkan performance dorg ngan turun ikot lift under stage masa dorg masuk td... performance tamat... cool giler performance dorg... terbaiklah...

Dah habis, apa lagi, kuarlah stad tuh... fans ramai y wait coz dorg ingat sesi photography also berlangsung di situ... tp akak aku tak mau tunggu, dia lenguh... terpaksalah kuar... taaaapppii... ada hikmahnya aku kuar awal.... hahaha... keta aku parking kat pintu belakang stad, pintu jyj masuk n kuar stad... so masa aku sampai kat keta jer, aku nmpk agak ramai gaklah fans wait kat luar tuh... akak aku g stat keta, aku pun ngan poyo nyer tunggu skali... keta dorg Toyota Alphard tuh dah siap bukak dah... so kitorg tau y dorg akan kuar anytime... tengah aku sibok2 melilaukan mata aku... tetiba fans menjerit nama yoochun... aku trus tgk kat keta dorg... tp yoochun dh masuk dlm keta... huhu... tak sempat nmpk... pastu junsu plak kuar... aku pun ikot skali fans y len jerit nama junsu... junsu dok sblh pemandu... dia pakai spek, maybe dia tgh ckp ngan manager dier, dier tak dgr fans jerit nama dier, so dier trus masuk keta n tutup pintu... huhuhu..... tapi y paling BEST is JAEJOONG!!! Aku perhati btol dier... focus... dia kuar ngan singlet hitam with speck hitam... tanpa tunggu fans jerit nama dier, dier trus lambai kat kitorg... fans apa lagi... menjerit2lah... termasuklah aku...hahhahahhahahaha... jaejoong wave... kat aku.. ( perasanlah plak)... huhuhuhu... nosebleed!!!! Pastu their cars passed our standing place, aku lambai2 tak lupa nk wat shape heart kat kepala utk dorg... tp mestilah aku tak nmpk dorg ... tinted hitam giler dowh... adoila... tp aku pasti dorg nmpk aku...hehehehehe... aku yakin.... dorg kuar dr stad, n fans y len trus kejar dorg... tak termasuk aku ok... aku biarkan mereka pergi jer... tak mau ganggu dorg lebih2... dorg penat dowh.... fans y len ikot jer keta dorg, mentang2 lah keta dorg bergerak slow since traffic jam ngan fans keliling keta dorg, polis dtg utk leraikan fans... barulah dorg dpt bergerak...

Aku pun wave utk kali terakhir kat dorg sblm nek keta... naik jer keta barulah prasan... adoooohhhh.... sakitnya tekak aku... n.... adoilah.... lenguhnyer kaki aku... siap mengelecet lagi tuh... kesan dr terjerit2 n terkinja2 td... adoilah... singgah 7eleven jap beli plaster n strepsils... hahaha... legalah sikit... tp aku tak kisah suma tuh since is was worth as the best present i got for my entire life... kamsahamnida unnie... reall appreciate it...

p/s: This story is a secret, so don’t heboh2 to my parents xpecially miza...

No comments:

Post a Comment