Tuesday, August 18, 2009

aid mubarak

"Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang terdahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa." (Al-Baqarah: 183)

ilyana said:

selalunyer tem nak ramadahn aku ngn lily selalu overexcited...seronok nk tunggu ramadhan.. best gile dapat tarawikh sesame. huhu...ko tahun ni buker la ek ngan rumate baru...jgn duk mkn kueh jee...t kurus kang... ( tetiber aku raser nk nagis)...sob2..sedeyh..t jumper kat surau ek!!!
waktu bulan poser biasernye aku x sahur..tapi lily aku tau, dier wajibul ghunnah bersahur. patotnyer mmg kiter kene sahur kan...tapi aku cukupla minum air je...sebab aku cepat lapa kalu sahur mkn..huhu,,ngntuk nk bgun pun ader..

tahun ni first time aku puaser dok umah sewer...huhu..x tau camner keadaan,,,tapi penah je puaser sunat kt saner..so far alhamdulillah...dak2 umah selalu masak..

huhu lagi 2 hari nk masuk ramadhan....sayu r bile pk ramadhan..kalula kiter tahu betape beruntungnye manusier yg dapat masuk bulan nieyh...masyaAllah...xnk lepaskn peluang..

kat cini nk ucapkan selamat berpuaser kat semuer yg bacer blog niiee( huhu.lily je la kot).. aku minta maap.. byk doser xsengaajer

jom wat azam..nk jadik baik tem ramadhan..mudah2an ramadhan dijadikan titik tolak atau madrasah kiter nk jadik org yg lebih baik...aminnnnn!!

p/s: lily, last puaser ko kat umt..hargaiiii saat2 manis nieyh...kehkeh

No comments:

Post a Comment